Google i vlade u sporu oko monitoringa

Dok Google nastavlja sa monitoringom svojih korisnika, vlade pokušavaju da učine nešto po tom pitanju. Američki državni organi su poslednji u nizu onih koji traže da "Google bolje objasni svoje metode i praksu". Iako je dugo vremena trend po pitanju privatnosti na internetu išao prema višem stepenu anonimnosti i konzervativnom gomilanju podataka, danas stvari idu u suprotnom pravcu, sa kompanijama koje aktivno špijuniraju korisnike, prate njihove aktivnosti i generalno sve čine da smanje privatnost korisnika zarad povećanja profita. Facebook i bukvalno živi od praćenja svojih korisnika i prodavanja tih informacija marketinškim agencijama. Google je, sa druge strane, i u špijuniranju nešto sveobuhvatniji.



Google, koji je najveći provajder internet pretrage, web videa (YouTube) i email servisa (Gmail) se srema da objavi novu polisu privatnosti koja će važiti za veliki broj proizvoda. Prema njoj, Google neće više morati da sklapa individualne sporazume sa korisnicima o njihovoj privatnosti i prikupljanju podataka, makar ne u mnogim situacijama koje je do sada pratila takva aktivnost. Ustanoviće se ogroman aparat za data mining i monitoring korisnika, koji će prikupljati osetljive informacije o korisnicima, uključujući tu i lokacije, interesovanja, godine, seksualnu orijentaciju i navike, status braka/veze, religijska uverenja i politička opredeljenja, zdravstveno stanje i stav prema određenim stvarima iz domena zdravstvene zaštite, status zaposlenja i tako dalje.



Za sada, sve što stoji na putu ovom planu jeste pretnja francuskih vlasti, preneta na nivo Evropske Unije. Naime, institut EU, National Commission for Computing and Civil Liberties (CNIL), je poslao otvoreno pismo kompaniji Google sa zahtevom da kompanija iznese više preciznih informacija o tehničkim detaljima vezanim za svoje planove. Leri Pejdž je dobio stav komisije da nova politika "ne ispunjava standarde evropske direktive o zaštiti podataka, posebno kada se radi o informacijama koje su dostupne privatnim licima". Tako se zabrinutost Francuske prenela na institucije Evropske Unije, koje su donele odluku da pokrenu ispitivanje aktivnosti kompanije Google.

Sličan, kritički stav je izneo i javni pravobranilac u SAD. Google, sa druge strane, insistira da nova polisa stupa na snagu 1. marta i insistira da je postala legalna. Google očekuje da uveća svoj profit putem prodaje podataka o korisnicima "trećim stranama", kao što je i Facebook uradio, te putem unapređenja sopstvenih reklamnih servisa, za koje se tvrdi da će imati benefite od ovako prikupljenih informacija. U međuvremenu, Electronic Frontier Foundation objavljuje dokument koji omogućava korisniku da spreči da njegovi podaci budu "pokupljeni" i objašnjava zašto su nove promene problematične.

Izvor: New York Times

Tagovi: data mining, google, privatnost

Ne propustite